Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради

ТЕЛЕФОН

(0512) 37-36-14

16

П Р О Т О К О Л № 16

засідання комісії з питань ТЕБ і НС м. Миколаєва

30” жовтня 2018 року м. Миколаїв

ГОЛОВУВАВ: заступник голови комісії — Герасіменя О.А.

ПРИСУТНІ: члени комісії (за списком).

ЗАПРОШЕНІ: за окремим списком.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

І. Про забезпечення пожежної безпеки в пожеженебезпечний осінньо-зимовий період 2018 року.

Доповідачі: начальник управління екології департаменту ЖКГ ММР — Корчагов В.Г., начальник сектору техногенної безпеки ГУ ДСНС України у Миколаївській області — Швець О.М.

З настанням осінньо-зимового опалювального сезону, коли розпочінаєця інтенсивне використання усіх можливих обігрівальних приладів, небезпека виникнення пожеж набирає загрозливих масштабів. Основними причинами пожеж залишаються порушення мешканцями будинків правил експлуатації електрообігрівальних приладів та пічного опалення, перевантаження внутрішньобудинкових електромереж.

На засіданнях штабів з підготовки міського господарства до осінньо-зимового періоду 2018-2019 рр. постійно наголошується керівникам житлово-експлуатаційних підприємств, що обслуговують житловий фонд комунальної власності міста про проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців будинків щодо дотримання вимог пожежної безпеки при користуванні обігрівальними приладами та порядку їх дій у випадку пожежі, про дотримання жорсткого контролю ситуацій, пов’язаних з пожежною небезпекою, а саме: утримання прибудинкових територій житлових будинків у належному санітарному стані, недопущення спалювання твердих побутових відходів, листя, смітників, тощо. Дане питання знаходиться на постійному контролі в департаменті ЖКГ ММР.

З метою попередження виникнення надзвичайних ситуацій у житловому фонді житлово-експлуатаційними підприємствами систематично виконується робота щодо виявлення власників квартир, які порушують санітарні норми та норми Житлового кодексу щодо утримання у належному стані житлових приміщень. На даний час, у переліку проблемних абонентів перебувають 110 власників квартир, які знаходяться на посиленому контролі.

З метою активізації проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо необхідності дотримання Правил безпеки при користуванні газу в побуті житлово-експлуатаційними підприємствами на інформаційних стендах навчально-консультаційних пунктів з питань цивільного захисту постійно розміщується відповідна наглядна інформація та пам’ятки.

З метою запобігання виникнення пожеж в місті Миколаєві підрядними організаціями департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради проводяться роботи по знесенню сухих та аварійних дерев згідно заявок, які надходять до служби швидкого реагування «1588» та на об’єктах благоустрою закріплених за департаментом ЖКГ.

Роботи по санітарному очищенню об’єктів благоустрою проводяться згідно затверджених помісячних графіків, також згідно затверджених графіків проводиться викошування газонів.

Для недопущення виникнення пожеж на міському полігоні ТПВ керівництвом КП ММР “Миколаївкомунтранс” проведено наступні заходи, а саме,- створено добровільну пожежну дружину; керівник полігону ТПВ та відповідальні особи пройшли навчання з пожежно-технічного мінімуму, створено резерв глини для тушіння пожеж, проведено ревізію та поповнено запас протипожежних засобів згідно існуючих норм, створено резерв вогнегасників на кожну будівлю, у будівлях вагової та механічної бригади підключено автоматичну систему протипожежної сигналізації із виведенням на пульт цілодобового спостереження, на в’їзді встановлено схему полігону із зазначення існуючих пожежних водойм та під’їзних шляхів до існуючих карт, проведені заміри опору ізоляції існуючих електромереж.

На виконання рекомендацій викладених у листі ГУ ДСНС України у Миколаївській області підприємством КП ММР «Миколаївкомунтранс» проведена робота що до створення матеріального резерву інертних матеріалів для гасіння загорянь, відремонтовано екскаватор ЕК – 12, постійно в резерві знаходиться справний бульдозер. Укладено договір із 19 пожежно-рятувальною частиною ГУ ДСНС України у Миколаївській області на постійне та обов’язкове обслуговування державними аварійно-рятувальними службами об’єктів та окремий територій.

Для недопущення виникнення загорянь на території полігону, з метою покращення санітарного стану, підвищення екологічної безпеки та безпеки жителів міста заплановано будівництво 2424 м огорожі із залізобетонних плит. На сьогоднішній день встановлено 2221 м огорожі, роботи з її влаштування тривають.

З початку 2018 року у житловому секторі міста Миколаєва зареєстровано 253 пожежі (у 2017 році – 271, зменшення на 6,6%), внаслідок пожеж у вогні загинуло 10 осіб.

З метою вжиття необхідних заходів щодо недопущення випадків загібелі людей, розпорядженням голови облдержадміністрації від 13.10.2014 № 340-р «Про посилення заходів профілактики щодо недопущення загибелі та травмування людей на території Миколаївської області», започатковано:

– комісійні обстеження (огляди) житла осіб категорії «ризику» з оформленням відповідного акта;

– залучення до проведення роз’яснювальної роботи фахівців соціальних служб, депутатів місцевих рад, представників житлово-комунальних господарств, підприємств енергозабезпечення, лікувальних установ;

– розповсюдження пам’яток, листівок та соціальної реклами з безпеки життєдіяльності населення у побуті в місцях масового перебування людей.

Щонеділі сектором зв’язків із засобами масової інформації та роботи з громадськістю ГУ ДСНС України у Миколаївській області проводяться рейдові заходи в житловому секторі із залученням представників органів самоврядування, соціального захисту, комунальних служб тощо. Розроблено нові види наочної агітації, інформаційно-роз’яснювальні листівки, які розповсюджуються під час відповідних заходів.

Незважаючи на низку вжитих заходів, оперативна обстановка з пожежами така:

Пожежі у м. Миколаєві

2018 рік

Всього пожеж:

2344

– збиток від пожеж всього

Більше 36 млн.

– загинуло на пожежах

29

– жилий фонд

253

– відкриті території

429

Основна причина таких пожеж – необережне поводження з вогнем та порушення правил безпеки під час експлуатації печей та електрообладнання. У більшості випадків пожежі, які трапляються у житлових помешканнях, завдають значних матеріальних збитків, а у деяких випадках створюють умови, несумісні з людським життям.

З настанням осінньо-зимового періоду підвищується ризик виникнення пожеж, пов’язаних зі спалюванням трави, сухостою, опалого листя. Незважаючи на заборону випалювання сміття та сухостою, мешканці міста продовжують нехтувати вимогами законодавства, порушуючи їх і надалі.

З метою запобігання виникнення пожеж пропонується розглянути проект Плану організаційно-технічних заходів щодо підвищення пожежної безпеки у м.Миколаєві у пожеженебезпечний осінньо-зимовий період 2018-2019 років (додається).

Обговоривши дане питання,

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА:

1. Схвалити “План організаційно-технічних заходів щодо підвищення пожежної безпеки у м. Миколаєві у пожеженебезпечний осінньо-зимовий період 2018-2019 років.

2. Відповідальним виконавцям Плану інформацію про вжити заходи надавати до управління з питань НС та ЦЗН ММР.

Термін: щомісяця до 20 числа, протягом осінньо-зимового періоду

3. Адміністраціям районів ММР:

3.1. Організувати моніторинг ситуації з питань пожежної безпеки на адміністративних територіях.

Термін: постійно

3.2. Провести роз’яснювальну роботу з мешканцями приватного сектору, в першу чергу самотніх осіб похилого віку, інвалідів, багатодітних та неблагонадійних сімей і громадян, що потребують соціальної підтримки, щодо дотримання вимог пожежної безпеки у побуті та правил використання пічного опалення.

Термін: до 30.12.2018 року

3.3. Здійснити проведення комплексних обстежень, оглядів протипожежного стану житлового сектору (підвалів, горищ, технічних поверхів будівель та споруд) міської комунальної власності, об’єднань співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ), відомчого житлового фонду. Рекомендувати вживати заходів щодо недопущення проникнення сторонніх осіб та усунення виявлених недоліків.

Термін: до 30.12.2018 року

4. Департаменту ЖКГ ММР:

4.1. Створити комісію у складі: адміністрації районів ММР, ГУ НП України у Миколаївській області, ГУ ДСНС України у Миколаївській області, департамент праці та соціального захисту населення ММР, управління експлуатації газового господарства м. Миколаєва, Центральний округ ПАТ “Миколаївобленерго, управління Держпродспоживслужби у м. Миколаєві та провести комісійне обстеження квартир мешканців які порушують правила користування жилими приміщеннями зі складанням актів обстеження та вжиття заходів щодо усунення небезпечних чинників.

Термін: до 30.12.2018 року

4.2. Забезпечити розміщення у під’їздах багатоповерхових житлових будинків застережної інформації стосовно дотримання вимог пожежної безпеки у побуті.

Термін: до 30.12.2018 року

4.3. З мешканцями житлових будинків, в першу чергу які порушують правила користування жилими приміщеннями, самотніх осіб похилого віку, інвалідів, багатодітних та неблагонадійних сімей і громадян, що потребують соціальної підтримки, провести роз’яснювальну роботу щодо дотримання вимог пожежної безпеки у побуті.

Термін: до 30.12.2018 року

5. Адміністраціям Заводського, Центрального та Інгульського районів ММР надати до управління з питань НС та ЦЗН ММР звітні документи щодо використання паливно-мастильних матеріалів згідно рішень МВК від 13.04.2018 № 303, від 27.08.2018 № 788.

Термін: до 10.11.2018 року

ІІ. Про стан виконання заходів техногенної безпеки на ПНО та ОПН які розташовані на території м.Миколаєва.

Доповідач: начальник сектору техногенної безпеки ГУ ДСНС України у Миколаївській області — Швець О.М.

Відповідно до Переліку ПНО області, затвердженого рішенням регіональної комісії з питань ТЕБ та НС від 17.10.2018 (протокол № 11), на обліку в місті Миколаєві перебуває 427 ПНО.

Кожного року кількість ПНО на території міста збільшується. Протягом поточного року, збільшення на 30 об’єктів або 7%.

З початку поточного року Головним управлінням розглянуто та погоджено 93 матеріали ідентифікації потенційної небезпеки об’єктів. Загальний показник проведення ідентифікації ПНО становить близько 19% від кількості об’єктів, розташованих на території міста.

Незадовільно організована робота щодо проведення ідентифікації ПНО у Заводському та Центральному районах (17%).

Для 314 ПНО розроблено паспорти безпеки та направлено на реєстрацію до державного реєстру страхового фонду документації, що становить 73% (протягом 2018 року направлено на реєстрацію 38 паспортів). У Центральному районі, не паспортизоване 32 об’єкти (або 21%), у Корабельному 18 (або 25%), у Заводському – 29 (29%) та Інгульському – 34 (32%).

Окремої уваги заслуговує питання проведення ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки. На 296 ПНО проведено ідентифікацію ОПН, що становить 69% від необхідного. За результатами ідентифікацій об’єктів підвищеної небезпеки на території міста визначено 102 ОПН, що становить 23% від загальної кількості ПНО.

Для 81 ОПН (79%) складено плани локалізації, ліквідації аварійних ситуацій та аварій, з яких 26 підлягають перегляду. З початку поточного року розроблено 13 ПЛАСів.

На території міста Миколаєва з 397 ПНО підлягають обов’язковому страхуванню 198 об’єктів. На сьогодні застраховано 140 вищезазначених об’єктів, що становить 70% від загальної кількості.

32 (37%) ОПН технічні умови погоджені органом державного нагляду у сфері пожежної та техногенної безпеки для 28, що становить 33% від загальної кількості, розроблено відповідну проектну документацію. На 16 (20%) об’єктах локальні системи змонтовано. Прийнято в експлуатацію 9 (11%).

Стосовно виконання вимог техногенної безпеки на об’єктах МКП «Миколаївводоканал» (станція 3 підйому, очисні споруди та АЗС, зазначені об’єкти підвищеної небезпеки не обладнані автоматизованою системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення. Переглянуті плани локалізації, ліквідації аварійних ситуацій та аварій та декларації безпеки для ОПН, але не погоджені з ГУ ДСНС України у Миколаївській області.

ТОВ «Дніпрорегіонгаз» (АГЗП по вул. Ольшанців, 301 та ГНС по вул. Ольшанців, 301), АГЗП ТОВ «Нікгаз», (м. Миколаїв, вул. Інженерна, 21), ТОВ «ЛІГ» (м. Миколаїв, вул. Будівельників, 15/2, просп. Богоявленський, 588), 6 АЗС ТОВ «Глуско Рітейл», АЗС ТОВ «Партнер Оіл» (м. Миколаїв, вул. Індустріальна, 3А/3 та пр. Богоявленський, 281а, м. Миколаїв, вул. Очаківська, 2в, м. Миколаїв, вул. Кіровоградська, 23), АЗС ТОВ «ТАРОС ГРУП», ТОВ «НЬЮПОРТ ХОЛДІНГ», ТОВ «ЛАЙК ІНВЕСТ», ТОВ «КОРСО ТАУН», ТОВ «ТОРГМЕГАМАРТ» (колишні ТОВ «ЕНСІС»)

– об’єкти підвищеної небезпеки не обладнані автоматизованою системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення;

– не розроблено декларацію безпеки для об’єктів підвищеної небезпеки;

– не проведено обов’язкове страхування цивільної відповідальності об’єкта підвищеної небезпеки;

– не розроблено паспорт потенційно небезпечного об’єкта;

– не розроблено план локалізації, ліквідації аварійних ситуацій та аварій для ОПН;

– не розроблена декларація безпеки для об’єктів підвищеної небезпеки;

– не укладено угоду на постійне та обов’язкове аварійно-рятувальне обслуговування.

2 склади ПММ ДП «Одеська залізниця» розташовані за адресами Херсонське шосе, 103 та Привокзальна площа 1/7:

– не розроблено ідентифікацію потенційної небезпеки та об’єкту підвищеної небезпеки;

– не розроблено плани локалізації, ліквідації аварійних ситуацій та аварій і декларація об’єкта підвищеної небезпеки;

– об’єкти підвищеної небезпеки не обладнанно автоматизованою системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення;

– не проведено обов’язкове страхування цивільної відповідальності;

– не укладено угоду на постійне та обов’язкове аварійно-рятувальне обслуговування.

На адресу міського голови надійшло доручення голови Миколаївської ОДА від 24.10.2018 № 5370/0/05-61/3-18 яким рекомендовано:

– провести аналіз наявних на території міста суб’єктів господарювання, які експлуатують автомобільні заправні станції (пункти), зокрема влаштовані самовільно, та сформувати реєстр вищезазначених об’єктів;

– здійснити обстеження даних об’єктів;

вжити вичерпних заходів щодо припинення діяльності та демонтажу незаконно (самовільно) влаштованих автомобільних заправних станцій (пунктів).

Обговоривши інформацію з даного питання

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА :

1. Управлінню освіти ММР, управлінню охорони здоров’я ММР, департаменту праці та соціального захисту населення ММР, управлінню культури та охорони культурної спадщини ММР, управлінню фізичної культури та спорту ММР, департаменту ЖКГ ММР, об’єктам комунальної власності ММР надати до управління з питань НС та ЦЗН ММР розгорнуту інформацію по кількості обєктів, що належать до сфери управління, із зазначенням проведених заходів з питань забезпечення техногенної безпеки, а саме:

– проведено ідентифікацію ПНО та ОПН;

– розроблено паспорта потенційної небезпеки об’єктів;

– укладено угоду на постійне та обов’язкове аварійно-рятувальне обслуговування;

– проведено обов’язкове страхування цивільної відповідальності;

– розроблено декларацій ОПН;

– ОПН обладнано автоматизованою системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення.

Термін: до 15.11.2018.

2. Адміністраціям районів ММР:

2.1. Посилити контроль за проведенням ідентифікації та паспортизації ПНО, ідентифікації та розробленням ПЛАСів і декларацій для ОПН, здійсненням обов’язкового страхування цивільної відповідальності ПНО та ОПН, поетапним впровадженням автоматизованих систем раннього виявлення НС та оповіщення на ОПН.

Термін: постійно.

2.2. На засіданнях районних комісій з питань ТЕБ і НС заслухати (за поданням районних відділів ГУ ДСНС ):

– керівників ПНО та ОПН, які не виконують вимоги нормативно-правових актів щодо проведення паспортизації, ідентифікації, розробки ПЛАСів на ПНО, здійснення обов’язкового страхування цивільної відповідальності, розроблення декларацій безпеки;

– керівників ХНО, які не виконують вимоги нормативно-правових актів щодо забезпечення персоналу об’єкта засобами радіаційного та хімічного захисту, обладнання робочого місця чергового диспетчера ХНО, виконання інших заходів хімічного захисту.

2.3. Запропонувати керівникам (власникам) потенційно небезпечних об’єктів та об’єктів підвищеної небезпеки:

– Організувати завершення паспортизації потенційної небезпеки;

– Провести роботу щодо розроблення планів локалізації, ліквідації аварійних ситуацій та аварій для ОПН;

– Укласти угоди з державними аварійно-рятувальними службами на постійне аварійно-рятувальне обслуговування.

2.4. Запропонувати керівникам (власникам) хімічно небезпечних об’єктів організувати виконання заходів щодо хімічного захисту персоналу, забезпечення засобами радіаційного та хімічного захисту.

Термін: протягом четвертого кварталу 2018 року

2.5. Проаналізувати наявність на території району суб’єктів господарювання, які експлуатують автомобільні заправні станції (пункти). Сформувати оновлений реєстр вищезазначених об’єктів (станом на 01.11.2018) та надати до управління з розвитку споживчого ринку ММР.

Термін: 01.11.2018

2.6. Інформацію про прийняті рішення та вжиті заходи надати до головного управління ДСНС України у Миколаївській області.

Термін: 01.02.2019

3. КП ММР “Миколаївводоканал” надати до голови Комісії та до ГУ ДСНС України у Миколаївській області звітні документи щодо усунення недоліків виявлених під час попередніх перевірок стану техногенної безпеки та план переобладнання хлораторних для роботи на гипохлоріді натрію.

Термін: до 10.11.2018

4. ТОВ “Дніпрорегіонгаз” та ТОВ “ЛІГ” надати до голови Комісії та до ГУ ДСНС України у Миколаївській області звітні документи щодо усунення недоліків виявлених під час попередніх перевірок стану техногенної безпеки.

Термін: до 10.11.2018

5. Управлінню з питань НС та ЦЗН ММР довести до запрошених підприємств, рішення Комісії з даного питання.

Термін: до 10.11.2018

6. Заступнику міського голови Степанцю Ю.Б. сумісно з управлінням з розвитку споживчого ринку ММР:

6.1. Провести аналіз стану додержання вимог чинного законодавства підприємствами (які експлуатують автомобільні заправні станції (пункти)) за результатами роботи комісії створеної розпорядженням міського голови від 17.03.2016 № 51р.

Термін: до 05.11.2018

6.2. Скласти графіки та провести комісійне обстеження нововиявлених об’єктів зі складанням актів.

Термін: до 10.11.2018

6.3. Направити запит до Головного управління ДФС України у Миколаївській області з питання щодо порядку та механізму вилучення газу під час демонтажу незаконно (самовільно) влаштованих автомобільних заправних станцій (пунктів).

Термін: до 10.11.2018

7. Департаменту внутрішнього фінансового контролю, нагляду та протидії корупції ММР сумісно з адміністраціями районів ММР вжити вичерпних заходів щодо припинення діяльності та демонтажу незаконно (самовільно) влаштованих автомобільних заправних станцій (пунктів).

Термін: до 20.11.2018

ІІІ. Про аварійний стан ДНЗ № 75.

Доповідач: начальник управління освіти ММР — Личко Г.В.

Приміщення ДНЗ №75 за адресою 3 Лінія 17-а двоповерхове, побудоване у 1965 році за типовим проектом №2-04-438у на 140 місць із силікатної цегли.

01 жовтня 2018р. в терміновому порядку проведено візуальне обстеження конструктивних елементів будівлі, комісія виявила поодинокі тріщини в цокольній частині, поодинокі тріщини між панелями перекриття, по всьому периметру будівлі спостерігаються вертикальні та похилі тріщини в цегляній кладці. Ширина розкриття тріщин від 1мм до 5мм. Виставлено контрольні маяки в 7 місцях. За маяками ведеться спостереження. Рекомендовано провести в терміновому порядку інструментальне технічне обстеження ліцензованою організацією.

4 жовтня 2018 року сумісно з НДЦ «Центр будівельних конструкцій» проведено повторне обстеження будівельних конструкцій ДНЗ № 75. Ведуться роботи по технічному обстеженню всієї будівлі. Експертні висновки будуть готові к 01.11.2018 року.

Обговоривши інформацію з даного питання

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА :

1. Управлінню освіти ММР провести переміщення дітей до інших дошкільних навчальних закладів.

Термін: жовтень 2018 року

2. Управлінню освіти ММР передбачити у кошторисі на 2019 рік фінансування робіт з проведення капітального ремонту будівлі ДНЗ № 75.

Термін: листопад 2018 року

IV Про недопущення виникнення НС на теплових мережах гуртожитків по вул. Курортній 9, 11, 13, 15.

Доповідач: заступник директора КП СКП “Гуртожиток” – Рожнов В.О.

Теплова мережа до гуртожитків по вул. Курортна, 9, 11, 13, 15 знаходиться в експлуатації понад 50 років та знаходиться на балансі КП СКП “Гуртожиток”. У гуртожитках проживає понад 2 тисячі мешканців.

Під час проведення гідравлічних випробувань сталися пориви трубопроводу у 4 місцях. Окремі дільниці тепломережі не підлягають подальшому ремонту, потребують заміни. Всього потребує заміни біля 50 м тепломережі ф-89 мм.

Припинення теплопостачання житлових будинків у холодну пору року може призвести до виникнення НС місцевого рівня.

Обговоривши інформацію з даного питання

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА :

1. Управлінню з питань НС та ЦЗН ММР підготувати та винести на розгляд виконкому Миколаївської міської ради проект рішення щодо виділення з матеріального резерву м. Миколаєва матеріалів з розрахунку:

Назва підприємства,

установи, організації

Труба електрозварна ф-89 (м)

КП СКП “Гуртожиток”

54

Термін: 05.11.2018

2. ОКП “Миколаївоблтеплоенерго” сумісно з КП СКП “Гуртожиток” у найкоротший термін провести ремонтні роботи на тепловій мережі до гуртожитків по вул. Курортна, 9, 11, 13, 15.

V. Контроль за своєчасним виконанням прийнятих комісією рішень залишаю за собою.

Заступник голови комісії О.А. Герасіменя

Відповідальний секретар комісії С.П. Бондарь