Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради

ТЕЛЕФОН

(0512) 37-36-14

ОБҐРУНТУВАННЯ послуги з постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування території міста Миколаєва

ОБҐРУНТУВАННЯ

послуги з постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування території міста Миколаєва

(оприлюднюється на виконання постанови Кабміну № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)

1.Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код ВК/ВО в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, його категорія:

1.1. найменування замовника: Управління з питань НС та ЦЗН ММР

1.2. місцезнаходження замовника:вул. Адміральська, 14, м. Миколаїв, 54001

1.3. ідентифікаційний код замовника:25696764

1.4. категорія замовника: орган місцевого самоврядування

2.Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності):

75250000-3 — Послуги пожежних і рятувальних служб (послуги з постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування території міста Миколаєва )

3.Вид та ідентифікатор процедури закупівлі: відкриті торги з особливостями, UA-2024-02-16-004276-a

  1. Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:Обґрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення визначено рішенням Миколаївської міської ради від 23.12.2023 №27/12 “Про бюджет Миколаївської міської територіальної громади на 2024 рік” за КПКВК 2918110 «Заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха» відповідно до бюджетного запиту на 2024 рік у сумі 21212245,00 грн. без ПДВ.

Очікувана вартість предмета закупівлі: 21194597,60 грн. без ПДВ.

З метою визначення очікуваної вартості обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування, відповідно до вимог примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 здійснено розрахунок очікуваної вартості на підставі ціни відповідних закупівель минулих періодів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель “Prozorro”, з урахуванням індексу інфляції за наступною такою формулою:

Овi = V * Цм.п. х ki,

де: ОВi очікувана вартість на підставі закупівельних цін минулих періодів;
V обсяг товарів/послуг, що закуповується;
Цм.п. ціна минулого періоду;
ki коефіцієнт індексації.

 

V= 3,71 од. (кількість оперативних одиниць)

Цм.п. = 498175,67 грн. (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-26-006054-a)

ki= 104,25

Овi= 3,71*498175,67*1,0425= 1926781,60 грн. (на місяць)

ОВ11== 1926781,60*11= 21194597,60 грн. (на 11 місяців)

Відповідно до спільного наказу МНС та Мінекономіки України від 15.12.2003 №495/369 “Про затвердження Порядку визначення розмірів оплати за обслуговування об’єктів та окремих територій державними аварійно-рятувальними службами” визначення витрат на постійне та обов’язкове аварійно-рятувальне обслуговування здійснюється шляхом техніко-економічних розрахунків, проведених з використанням технічних норм та нормативів, що зафіксовані технічною документацією, статистичних даних з врахуванням економічних умов діяльності: форм і систем оплати праці, цін на матеріали і ресурси, що передбачені в році, що планується, нормативів платежів, визначених законодавством, та з урахуванням виконання планових показників попереднього періоду.

Оплата постійного і обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування є відшкодуванням фактичних трудових та матеріальних затрат державної аварійно-рятувальної служби (формування).

Витрати, пов’язані з функціонуванням оперативних одиниць та управління ними в режимі цілодобової постійної готовності, групуються за наступними статтями:

– прямі витрати на утримання оперативних одиниць;

– загальновиробничі витрати на утримання оперативних одиниць рятувальників;

адміністративні (загальногосподарські) витрати на утримання оперативних одиниць рятувальників.

 

  1. Розмір бюджетного призначення: 21194597,60 грн, забезпечення в планових обсягах кошторису можливості здійснення відповідних видатків на товар з бюджету протягом бюджетного періоду.
  2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:

Кількісні характеристики предмета закупівлі

Код ДК 021:2015 — 75250000-3 послуги пожежних і рятувальних служб (послуги з аварійно-рятувального обслуговування території міста Миколаєва)

Якість товару повинна відповідати вимогам ДСТУ 75.2-24361240-001-2001.

Відповідно до порядку здійснення постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування суб’єктів господарювання, галузей та окремих територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 11.01.2017 № 5 аварійно-рятувальному обслуговуванню (далі – обслуговування) підлягають суб’єкти господарювання, галузі та окремі території, щодо яких існує небезпека виникнення надзвичайних ситуацій.

Обслуговування передбачає надання послуг з проведення відповідних робіт із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, локалізації і ліквідації наслідків аварій, інших послуг відповідно до договору.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на всій території України введено правовий режим воєнного стану.

За період військової агресії внаслідок ракетних та артилерійських обстрілів місту Миколаїв завдано збитків від пошкодження об’єктів на суму 2 190 103,28 тис. грн., в тому числі:

– заклади соціального захисту: 4 об’єкти на суму 865 тис.грн.;

– заклади культури: 28 об’єктів на суму 307 861,28 тис.грн.;

– заклади охорони здоров’я: 16 об’єктів на суму 32 056 тис.грн.;

– заклади освіти: 106 об’єктів на суму 228 203 тис.грн.

– заклади фізичної культури і спорту: 16 об’єктів на суму 40 869 тис.грн.;

– об’єкти комунального господарства: 46 об’єктів на суму 102 320 тис.грн.;

– житловий сектор: 3670 звернень та будинків на суму 1 373 514 тис.грн.;

– інші об’єкти: 230 об’єктів на суму 104 415 тис.грн.

Руйнування або пошкодження об’єктів зафіксовано на всій території міста, в тому числі на об’єктах критичної інфраструктури систем життєзабезпечення населення.

Територія Миколаївської міської територіальної громади, наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 “Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією” (зі змінами), віднесена до територій можливих бойових дій.

Враховуючи вищевикладене, в умовах запровадження на території України правового режиму воєнного стану, виникає нагальна потреба в аварійно-рятувальному обслуговуванні всієї території міста.

Аварійно-рятувальна служба повинна цілодобово забезпечити організацію та здійснення аварійно-рятувального обслуговування об’єктів Замовника з метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій (профілактики), локалізації і ліквідації наслідків аварій, інших послуг відповідно до договору.

Згідно зі ст. 133 Кодексу цивільного захисту України суб’єкти господарювання та окремі території, на яких існує небезпека виникнення надзвичайних ситуацій, підлягають постійному та обов’язковому аварійно-рятувальному обслуговуванню на договірній основі аварійно-рятувальними службами та формуваннями Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, які пройшли атестацію в установленому порядку.

Таким чином альтернативи залучення інших підприємств, установ та організацій до постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування крім формувань Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту не має.

Відповідно до Статуту дій у надзвичайних ситуаціях органів управління та підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться в максимально стислі строки, безперервно до їх повного завершення, з найбільш ефективним використанням можливостей сил і засобів, за умови неухильного виконання вимог правил безпеки та дотримання встановленого режиму роботи рятувальників.

При діях в умовах хімічного, радіоактивного забруднення, пожеж, а також аномальних температур навколишнього повітря робота організовується із урахуванням необхідності збереження працездатності особового складу аварійно-рятувальних підрозділів і можливостей спеціальної техніки та устаткування.

Режим роботи при цьому повинен установлюватися з урахуванням часу захисної дії ізолюючих засобів і засобів індивідуального захисту органів дихання та зору, а також закономірностей змінення працездатності людини при роботі в певних умовах.

При плануванні цілодобового ведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт тривалість робочих циклів, включаючи перерви на відпочинок, не повинна перевищувати вісім годин і встановлюється у кожному конкретному випадку на основі показників, які характеризують сталу працездатність упродовж визначеного часу. Уночі тривалість роботи рятувальників зменшується на 25%, відповідно збільшується час на відпочинок.

Таким чином у постійній готовності має перебувати, як мінімум одна резервна оперативна одиниця для надання допомоги діючим групам у разі виникнення екстремальних ситуацій.

Відповідно до Порядку здійснення постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування суб’єктів господарювання, галузей та окремих територій (далі – порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2017 № 5, кількість оперативних одиниць державної аварійно-рятувальної служби (формування), визначається в залежності від спеціалізації та нормативу їх виїзду на об’єкти, що регламентується планами реагування на надзвичайні ситуації (планами ліквідації аварій, планами локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій). При цьому враховується те, що об’єкт повинна обслуговувати щонайменше одна оперативна одиниця, а також дислокація та диспозиція виїздів на аварійно-рятувальні роботи, необхідність організації праці в режимі цілодобового функціонування, можливість поєднання сил і засобів декількох формувань державної аварійно-рятувальної служби.

Відповідно до п.8 Порядку кількість та чисельний склад оперативних одиниць аварійно-рятувальної служби визначаються керівником аварійно-рятувальної служби за погодженням із суб’єктом господарювання. При цьому враховується специфіка об’єкта чи окремої території, а також спеціалізація, дислокація та нормативи виїзду підрозділів такої служби для проведення обслуговування.

Листом від 07.02.2024 №01/9-302 ДВГРЗ ДСНС України повідомило про необхідність залучення 4 (чотирьох) оперативних одиниць для забезпечення цілодобового аварійно-рятувального обслуговування території міста.

Враховуючи вищевикладене для забезпечення належного постійного та обов’язкового аварійно-рятувального обслуговування території міста з урахуванням змінності чергових підрозділів, необхідно залучення, 4 (чотирьох) оперативних одиниць аварійно-рятувального формування.

З урахуванням обмеженого фінансування мінімальна необхідна кількість оперативних одиниць для забезпечення цілодобового аварійно-рятувального обслуговування території міста складає 3,71 одиниць.