Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Миколаївської міської ради

ТЕЛЕФОН

(0512) 37-36-14

10

ПРОТОКОЛ 10

П Р О Т О К О Л № 10

засідання комісії з питань ТЕБ і НС м. Миколаєва

30” квітня 2021 року м. Миколаїв

ГОЛОВУВАВ: голова комісії, міський голова — Сєнкевич О.Ф.

ПРИСУТНІ: члени комісії (за списком).

  1. ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про пом’якшення обмежень руху пасажирського транспорту у м.Миколаєві на 30 квітня 2021 року.

В зв’язку зі скороченням робочого часу 30 квітня 2021 року (передсвятковий день) та враховуючи протокол позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Миколаївській ОДА від 29.04.2021 №16,

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА:

1. Встановити режим перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах у режимі руху рухомого складу «маршрутне таксі» та «звичайний рух», в електричному (трамвай, тролейбус), у міському сполученні 30 квітня 2021 року з 06.00 до 10.00 години та з 14.00 до 20.00 години на підставі перепусток електронної системи створення і перевірки пропусків на основі QR-кодів на 2021 рік.

  1. Термін: 30.04.2021

2. Департаменту міського голови ММР забезпечити інформування населення щодо продовження дії карантину та зміни у карантинних обмеженнях, що діють у м. Миколаєві.

Термін: 30.04.2021

3. Рейдовим робочим групам адміністрації районів ММР, департаменту економічного розвитку ММР, ГУ НП в Миколаївській області, управлінню патрульної поліції в Миколаївській області та ММУ Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області, продовжити контроль за дотриманням суб’єктами господарювання та населенням додаткових карантинних обмежень встановлених для «червоного» рівня епідемічної небезпеки.

Термін: на час дії карантину

ІІ. Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення м.Миколаєва у літній період 2021 року.

Доповідач: Миколаївське міське управління ГУ Держпродспоживслужби в Миколаївській області.

Фахівцями Миколаївського міського управління на початку сезону 2020 року проведено вибіркове обстеження місць масового відпочинку населення на водних об’єктах, на відповідність вимогам Наказу № 145 від 17.03.2011 МОЗ України «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць». Обстеженням встановлено невідповідність зон відпочинку вимогам діючого законодавства. Балансоутримувачі проводять тільки санітарне очищення території зон відпочинку ігноруючи виконання інших заходів направлених на дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

Пляжу «Стрілка» – відсутній питний фонтанчик. Громадська вбиральня, що розташована на території парку знаходилася у антисанітарному стані.

Пляж «Прибій» – відсутні громадські вбиральні, питний фонтанчик, роздягальні, тіньові навіси. Встановлено тільки 1 контейнер для збирання сміття.

Зона відпочінку « Намив»- санітарні умови створені біля стаціонарних та тимчасових об’єктів роздрібної торгівлі та громадського харчування, інша територія захаращена, заросла очеретом, та може стати розплідником комарів та як наслідок- джерелом дирофіляріозу.

На усіх зонах відпочинку не проводиться регулярний лабораторний контроль якості річкової води, не підсипається свіжий пісок, недостатньо урн для сміття.

ГУ Держпродспоживслужби в Миколаївській області вкотре звертає увагу на порушення вимог чинного Законодавства, що відбувається при несанкційованій реалізації харчової продукції на території міста. З настанням теплої пори року дані питання постають особливо гостро. Місця стихійної торгівлі є постійним потенційним джерелом виникнення масових харчових отруєнь серед населення, де виникає загроза спалаху та розповсюдження заразних хвороб як людей так і тварин. В місцях стихійної торгівлі утворюються значні скупчення населення, що сприяє розповсюдженню інфкування населення на коронавірусну хворобу COVID-19.

Серед інших місць стихійної торгівлі на території міста, особливої уваги заслуговує проведення так званої ярмарки по вул. Колодязній через її безпрецедентний розмах. Під час цього заходу, контактують між собою громадяни з різних районів області, що, безумовно, може сприяти розповсюдженню захворювань по Миколаївський області.

На стихійних ринках продукція реалізується безконтрольно, з порушенням температурних умов. Мають місце численні факти реалізації продукції домашнього виготовлення, продукції промислового виготовлення з ознаками фальсифікації, без наявності супроводжуючих документів та маркування тощо. Відсутність контролю за продажом харчових продуктів при недотриманні умов реалізації, може привести до масових харчових отруєнь.

Погодивши проведення щотижневого ярмарку на вул. Колодязній, влада міста сприяє процвітанню стихійної торгівлі, чим ставить під загрозу життя та здоров’я громадян, гарантовані ст. 3 Конституцією України, в якій зокрема зазначено, що людина, її життя і здоров’я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

З метою запобігання епідемічних ускладнень серед населення міста під час весняно-літнього сезону, на підставі ст. 18 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», ст. 5 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», наказу МОЗ України від 17.03.2011р. №145 про затвердження «Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць», відповідно до ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказу Міністерства внутрішніх справ України від 10.04.2017р., №301 «Про затвердження Правил охорони життя людей на водних об’єктах України»,

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА:

1. Керівникам місць масового відпочинку впровадити профілактичні та протиепідемічні заходи в місцях масового відпочинку населення та рекреаційних зонах.

Термін: протягом літнього періоду

2. Департаменту ЖКГ ММР забезпечити контроль за проведенням балансоутримувачами та фізичними особами – підприємцями, орендарями земельних ділянок біля водойм міста, підготовки пляжів та місць масового відпочинку м. Миколаєва до літнього сезону 2021 року та подальшого їх утриманням впродовж періоду відпочинку населення.

Термін: протягом літнього періоду

3. Департаменту ЖКГ ММР, КП «Елу-автодоріг», МКП “Миколаїводоканал” з метою встановлення можливих шляхів забруднення річкової води, провести обстеження прибережної смуги та мереж ливневої каналізації в районах місць масового відпочинку на предмет виявлення несанкціонованих випусків каналізації та несанкційованих врізок.

Термін: 20.05.2021

4. Адміністраціям районів міста ММР, департаменту ЖКГ ММР, управлінню у справах фізичної культури і спорту ММР, управлінню освіти ММР, КП ММР “Позаміський дитячий заклад оздоровлення та відпочинку “Дельфін”, керівникам човнових кооперативів забезпечити контроль за проведенням балансоутримувачами та фізичними особами – підприємцями, орендарями земельних ділянок біля водойм міста, підготовку місць масового відпочинку до літнього сезону 2021 року та подальшим їх утриманням впродовж періоду відпочинку населення.

Термін: 01.06.2021

5. Керівникам місць відпочинку на водних об’єктах та човнових кооперативів:

5.1. обладнати місця відпочинку згідно наказу Міністерства внутрішніх справ України від 10.04.2017 № 301 «Про затвердження Правил охорони життя людей на водних об’єктах України»;

5.2. забезпечити встановлення в місцях відпочинку на водних об’єктах (уразі необхідності) поперджуючих щитів про заборону купання.

5.3. забезпечити проведення двічі на рік весняної та осінньої одночасної суцільної дератизації на території підпорядкованих об’єктів у відповідності до статті 16 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» в частині протикомариних заходів на водних об’єктах.

Термін: 01.06.2021

6. Управлінню охорони здоров’я ММР підготувати розрахунки необхідної кількості медикаментів, в тому числі лікувальних препаратів, дезінфекційних засобів та засобів індивідуального захисту на випадок ускладнення епідемічної ситуації з дирофіляріозу, малярії, лихоманки Зіка, тощо та здійснення можливих лікувальних заходів на території м. Миколаєва.

Термін: 01.06.2021

7. Запропонувати ГУНП у Миколаївській області, ГУ Держпродспоживслужби у Миколаївській області, адміністраціям районів ММР вживати дієві заходи щодо недопущення стихійної торгівлі харчовими продуктами в місцях масового відпочинку населення та рекреаційних зонах.

Термін: протягом літнього періоду

8. Запропонувати ДУ “Миколаївський обласний лабораторний центр МОЗ України”:

8.1 Проводити контроль санітарного стану води та грунту, у місцях масового відпочинку населення на водних об’єктах;

Термін: протягом літнього періоду

8.2. Надати адміністраціям районів ММР:

– перелік місць розміщення анофелогенних зон на території міста;

– перелік препаратів та норми їх використання під час обробки анофелогенних зон;

– розрахунки вартості робіт з обробки анафелогенних зон проти личинок комарів.

Термін: 20.05.2021

9. Адміністраціям районів міста ММР, департаменту ЖКГ ММР, взяти під особистий контроль виконання Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» в частині здійснення гідротехнічних та протикомарних заходів на території міста.

Термін: травень – червень 2021 року

10. Рекомендувати МКП Миколаїводоканал посилити лабораторний контроль за питною водою що подається населенню.

Термін: протягом літнього періоду

11. Управлінню з питань НС та ЦЗН ММР забезпечити інформування населення через засоби масової інформації щодо санітарного стану місць відпочинку, правил поведінки та заходів безпеки які сприяють запобіганню загибелі людей.

Термін: Термін: протягом літнього періоду

12. Інформацію щодо виконання рішень Комісії з даного питання надавати до управління з питань НС та ЦЗН ММР у встановлені терміни.

ІІІ. Про стан пожежної та техногенної безпеки багатоповерхових будинків та будинків підвищеної поверховості.

Доповідачі: управління житлового господарства департаменту ЖКГ ММР, ГУ ДСНС України у Миколаївській області.

Кожного року в житловому секторі м. Миколаїв виникають численні пожежі. Особливу небезпеку несуть у собі будинки підвищеної поверховості у зв’язку з наявністю значного пожежного навантаження, ускладненням вжиття оперативних дій під час гасіння пожеж на висотах і наявністю проблеми евакуації великої кількості людей із помешкань, через що гасіння, майже постійно, має затяжний характер. Обґрунтовану тривогу викликає стан систем протипожежного захисту цих будинків, чим створюється загроза безпеці мешканців.

На території міста розташовано 52 будинки підвищеної поверховості (Центральний – 15, Інгульський – 14, Корабельний – 11, Заводський – 12). У комунальній власності територіальної громади – 27 будинків, у кооперативах та співвласників багатоповерхових будинків (ТСББ) – 19, на балансі суб’єктів господарювання – 6 будинків. З них житлових – 47; адміністративних – 3.

У 46 будівлях, з яких 43 житлових, необхідно провести монтаж автоматичної пожежної сигналізації; привести у належний стан системи димовидалення (підпору повітря), блискавкозахисту, внутрішнього пожежогасіння.

Відповідно до «Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства м. Миколаєва на 2015-2019 рр.» (рішення міської ради від 23.01.2015 № 45/3), якою з місцевого бюджету передбачено 15,5 млн грн (2015 р. – 3 млн грн, 2016 р. – 3 млн грн, 2017 р. – 3 млн грн, 2018 р. – 3 млн грн, 2019 р. – 3,5 млн грн) на ремонт та реконструкцію систем пожежогасіння та димовидалення.

Станом на 01.01.2021 в м. Миколаєві на території міста розташовано 52 будинки підвищеної поверховості (12-16 поверхи), які обладнані системами пожежогасіння, димовидалення та сигналізації і перебувають:

– в управлінні керуючих компаній міста – 18 будинків;

– об’єднання співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ, ЖБК) – 29
будинків;

– відомчий фонд та інші суб’єкти господарювання (готелі тощо) – 5.

Для відновлення систем пожежегасіння, димовидалення та пожежної сигналізації на будинках підвищеної поверховості, що знаходяться у комунальній власності територіальної громади міста необхідно близько 31,0 млн. грн. (згідно Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства м. Миколаєва на 2020-2024 роки).

В ручному режимі працюють системи пожежогасіння та димовидалення в будинках :

  1. – вул. Металургів, 72; – пр.Богоявленський, 325/2;

  1. – вул. 6 Слобідська, 48; – пр. Богоявленський, 325/4;

  1. – вул.6 Слобідська, 48 А; – пр. Богоявленський, 325/5;

  2. – вул. Миколаївська, 34 Б.

  3. Знаходяться у робочому стані та працюють системи пожежогасіння в житлових будинках ОСББ по вул. Декабристів, 40, пр. Богоявленський, 325/6.

  4. Доведеним лімітом асигнувань з міського бюджету 2021 на виконання робіт з приведення в робочий стан інженерного обладнання систем протипожежного захисту будинків підвищеної поверховості м. Миколаєва кошти не передбачено.

За умови наявності фінансових надходжень з місцевого бюджету, роботи з відновлення системи пожежогасіння та димовидалення будинків підвищеної поверховості буде розпочато. Після чого будуть укладені угоди на технічне обслуговування систем автоматики, димовидалення та внутрішнього протипожежного водогону з організаціями, що мають ліцензію на проведення цих робіт.

Обговоривши дане питання,

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА:

1. Департаменту ЖКГ ММР:

1.1. у разі зміни управителя житлового будинку підвищеної поверховості надавати до ГУ ДСНС інформацію.

Термін: постійно.

1.2. Забезпечити передавання об’єктів від попередніх балансоутримувачів до нових балансоутримувачів відповідно до вимог п. 2.2 розділу ІІ наказу Міністерства Житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 № 13 «Про затвердження Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд».

Термін: постійно.

1.3. Виготовити (відкоригувати) проектно-кошторисну документацію на відновлення систем протипожежного захисту (автоматична пожежна сигналізація, димовидалення, підпір повітря, внутрішній протипожежний водопровід тощо) в будинках підвищеної поверховості, отримати позитивний висновок держбудекспертизи та подати до облдержадміністрації з відповідним переліком документів для участі у конкурсному відборі проектів, що фінансуються за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку (по багатоквартирних будинках, які є об’єктом права комунальної власності).

Термін: у разі наявності фінансування

1.4. Забезпечити проведення роз’яснювальної роботи серед населення щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки.

Термін: постійно.

2. Керівникам житлових установ на балансі яких перебувають будинки підвищеної поверховості та суб’єктів господарювання, які виконують управління будинками.

2.1. Створити комісію та здійснити перевірки для складання актів технічного обстеження протипожежних систем та дефектних відомостей по кожному будинку підвищеної поверховості комунальної власності і управителів.

Термін: 20.05.2021

2.2. Укласти угоди на технічне обслуговування працездатних систем пожежної автоматики, димовидалення та внутрішнього протипожежного водогону з організаціями, що мають ліцензію на право проведення цих робіт.

2.3. Вжити заходів щодо відновлення систем протипожежного захисту.

Термін: у разі наявності фінансування

2.4. Забезпечити проведення роз’яснювальної роботи серед населення щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки.

Термін: постійно.

ІV. Про зняття з контролю протокольних рішень Комісії за 2020 рік.

Доповідач: відповідальний секретар.

Проаналізувавши звітні документи щодо виконання протокольних рішень за 2020 рік,

КОМІСІЯ ВИРІШИЛА:

1. Зняти з контролю протокольні рішення за 2020 рік: протокол №4 (питання 1), протокол №5, протокол №6 (питання 1), протокол №7, протокол №8 (питання 1), протокол №9, протокол №10, протокол №11 (питання 1), протокол №12 (питання 1), протокол №13, протокол №14 (питання 1), протокол №16 (питання 2, 5), протокол №18, протокол №19 (питання 2), протокол №20 (питання 1), протокол №22 (питання 1), протокол №23 (питання 1).

V. Контроль за своєчасним виконанням прийнятих комісією рішень залишаю за собою.

Голова комісії Олександр СЄНКЕВИЧ

Відповідальний секретар комісії Сергій БОНДАРЬ